OBS! Exceptionella öppettider för vårt kontor: 5.12. öppet kl. 9:00-13:00, 6.12. stängd, 10.12. öppet kl. 12:00-15:00.

Kontaktuppgifter till kundtjänst

Kontakt

Hör av dig med bostadsrelaterade frågor! 
På denna sida hittar du alla våra kontaktuppgifter.

På den här sidan

Felanmälan

Felanmälan görs enligt anvisningarna i ansvarsfördelningstabellen:

– fel som hör till fastigheten anmäls enligt husbolagets anvisning till servicebolaget, gårdskarlen eller disponenten

– fel som hyresvärden ska sköta anmäls till den egna hyresvärden

Ladda ner eller skriv ut ansvarsfördelningstabellen på engelska PDF (224kt).

Fel som hör till husbolagets reparationsansvar anmäls till husbolagets felanmälningstjänst, i allmänhet till felanmälningstjänsten för fastighetens servicebolag. Noggrannare information om vart fel som husbolaget har reparationsansvar för ska anmälas finns i allmänhet på anslagstavlan och fås dessutom av kundtjänsten hos husbolagets disponent och/eller fastighetsskötsel. Information om vilka fel som hör till husbolagets reparationsansvar finns i Ansvarsfördelningstabellen.

Anmälan ska göras omedelbart om läckande kranar och wc-stolar och vattenskador samt övriga fel som kräver omedelbar reparation efter att de upptäckts till husbolagets disponent eller till servicebolaget enligt husbolagets anvisningar.

Misstanke om fuktskada ska anmälas omedelbart efter att det upptäckts till husbolagets disponent eller servicebolag samt till Auroraborgs kontor per e-post till adressen osakehuoneistot @ auroranlinna.fi eller per telefon till numret 020 7199 670 (samtalspris lika mycket som mobiltelefonavgiften/lokalsamtalsavgiften).

Observationer av skadedjur i bostaden ska anmälas omedelbart både till husbolagets disponent och hyresvärden. Observationer av skadedjur i andra delar av fastigheten än i den egna bostaden (till exempel råttor på tomten) anmäls till husbolagets disponent.

Underhåll och reparationer inne i en lägenhet hör till den avtalsenliga hyresvärden. Man önskar att de som hyrt sin bostad direkt av Fastighets Ab Auroraborg gör felanmälan i första hand per e-post till adressen osakehuoneistot @ auroranlinna.fi och bifogar bilder i meddelandet som förtydligar anmälan (till exempel av typskylten på ett söndrigt kylskåp eller en söndrig öppningsmekanism för ett fönster). Fel kan även anmälas per telefon till numret 020 7199 670 (samtalspris lika mycket som mobiltelefonavgiften/lokalsamtalsavgiften).

OBS! En hyresgäst kan bli ersättningsskyldig för en skada som har uppkommit på grund av att man inte har anmält felet eller för ovarsamhet som hänför sig till bostadens användning.

Auroraborgs kontor

Direkta hyresgäster till Auroraborg bostadsrätter uträttar ärenden i anslutning till hyresavtalet eller uppsägning av hyresavtalet med vårt kontor i Västra Böle på:

Evagatan 2, 00240 Helsingfors

Tfn. 020 7199 670
 (ett samtal till servicenumren kostar lika mycket som mobiltelefonavgiften/lokalsamtalsavgiften)
E-post osakehuoneistot @ auroranlinna.fi .

Kontoret har öppet på må-to klockan 9–15 och på fre klockan 9-14. OBS! Avvikelser kan förekomma.
I juni, juli och augusti stänger vi kl 14.00.


Obs. Fakturor till företaget skickas inte till företagets kontor. Faktureringsadress och -anvisningar meddelas i samband med ett uppdrag.

Disponentfunktioner och underhåll

Informationen finns på bostadsaktiebolagets anslagstavla eller på motsvarande plats som bostadsaktiebolaget meddelat.

Tjänste för boende

Reservationer av parkeringsplats och avhämtning av nycklar för parkeringsplatsen, reservation av bastuturer, flyttningsanmälningar till husbolagen, avhämtning av husmorsnycklar (om sådana används i husbolaget) och eventuella saker i anslutning till tvättstugorna i huset såsom avhämtning av reservationslåsets nyckel görs på den plats husbolaget meddelat.

Vid utflyttning återlämnas eventuella nycklar till tvättstuga, husmorsnycklar och nycklar till parkeringsplats till den plats husbolaget meddelat. Uppsägning av eventuella bastuturer och parkeringsplatser görs likaså till den plats husbolaget meddelat. Vanligen är det företagets disponentbyrå eller fastighetsskötselföretag som sköter dessa saker.

Hyresredovisning

Hyresredovisning av bostadsrätter som hyrs direkt av Auroraborg handhas av:

Retta Isännöinti

E-post: vuokravalvonta @ auroranlinna.fi
Tfn. 010 228 7109 eller 010 228 7107
(ett samtal till servicenumret kostar lika mycket som mobiltelefonavgiften/lokalsamtalsavgiften)

Hyresredovisningens kundtjänst har öppet vardagar mån–tor kl. 9–15 och fre 9–14.
I juni, juli och augusti stänger vi kl. 14.00.

Hyresavtal, uppsägning, nycklar

Direkta hyresgäster till Auroraborg bostadsrätter uträttar ärenden i anslutning till hyresavtalet, bostadens nycklar och dylika saker direkt med Auroraborgs kontor. Se punkten Auroraborgs kontor.

Formulären

På denna sida har man sammanställt formulären som används av Auroraborgs bostadsrätter. Klicka på rubriken för att öppna formulären. Kom ihåg att tömma formulären efter att du fyllt i den och skrivit ut eller skickat den.

Anmälan om uppsägning av hyresavtal PDF (104kt)
Anmälan om uppsägning av hyresavtal, dödsbo PDF (105kt)
Tillfällig överlåtelse av bostadslägenhet PDF (106kt)
Fyll i och skriv ut formulären. Lämna in den undertecknade formulären antingen skannad eller i pappersform till vårt kontor.

Auroraborgs bostadsrätts ansvarsfördelningstabel på engelska PDF (224kt)

Responsformulär
Fyll i och skicka in elektroniskt till vårt kontor

Ge oss feedback

Du kan skicka feedback till Auroraborg kundtjänst om vår verksamhet. Vi också gärna hör frågor, önskemål och utvecklingsförslag relaterade till din egen bostad, bostadsrättsförening eller dess omgivning. Obs. feedbackformuläret inte är ett felanmälningsformulär.